Obchodné podmienky


VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

upravujúce práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je spoločnosť IRACO s.r.o. so sídlom Strojnícka ul. 2675/5, Spišská Nová Ves, identifikačné číslo: 47 591 579, zapísanej v obchodnom registri vedenom OS Košice I., oddiel Sro , vložka 35061/V, pre predaj produktov a služieb prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese https://www.maxatko.sk/ (ďalej len predávajúci) a kupujúcim.

Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

Názov dozorujúceho orgánu: 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pre Košický samosprávny kraj (KSK), so sídlom Vrátna 3, 04001 Košice 1.

Odbor výkonu dozoru:
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55 
fax č. 055/622 46 95 


Objednanie tovaru v internetovom obchode 

Kupujúci si môže objednať akýkoľvek tovar, ktorý je aktuálne v ponuke internetového obchodu, správnym a korektným vyplnením objednávky, avšak maximálne 3 páry obuvi na jednu objednávku.

Po odoslaní objednávky dostane kupujúci potvrdenie o prijatí objednávky, nasledujúci (pracovný) deň bude kupujúcemu zaslaný e-mail za účelom potvrdenia objednávky a údaje na uhradenie faktúry.

Po potvrdení objednávky kupujúcim vznikne obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim a zároveň kupujúci potvrdzuje, že sa kupujúci oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Potvrdením objednávky kupujúci potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov v nej uvedených a zaväzuje sa za objednaný a dodaný tovar zaplatiť celú kúpnu cenu, vrátane prepravných nákladov podľa platných obchodných podmienok. Potvrdenie objednávky je záväzné.


Zrušenie objednávky

Kupujúci môže svoju objednávku zrušiť najneskôr do potvrdenia vybavenia objednávky,  e-mailom na adrese eshop@maxatko.sk alebo na telefonnom čísle +421 905 838 706

Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť meno kupujúceho, číslo objednávky a názov objednaného tovaru.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo časť objednávky, v prípade ak z dôvodu vypredania zásob (napríklad súčasným predajom na kamennej predajni predávajúceho), alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo za cenu, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O zrušení / stornovaní objednávky bude kupujúci okamžite kontaktovaný telefonicky alebo e-mailom.

V prípade, že kupujúci už zaplatil za predávajúcim zrušenú objednávku, bude mu táto čiastka vrátená najneskôr do 15 dní od zrušenia objednávky, bezhotovostným prevodom na kupujúceho účet. K uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.

Všetky potvrdené objednávky prijaté v tomto internetovom obchode sú zaväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej odoslaním kupujúcemu. V prípade, že objednávka nebude zrušená do doby pred jej odoslaním, a bude kupujúcemu odoslaná, predávajúci bude vyžadovať po kupujúcom náhradu nákladov spojenou s odoslaním objednávky. 

V prípade, že kupujúci z akéhokoľvek dôvodu nie je neschopný prevziať odoslanú zásielku, je povinný o tom bezodkladne informovať predávajúceho telefonicky na čísle +421 905 838 706, alebo na emailovej adrese eshop@maxatko.sk . Vždy je nutné uviesť meno a  číslo objednávky.

V prípade, že kupujúci bezodkladne neinformuje predávajúceho a neprevezme si doručenú zásielku od doručovateľskej spoločnosti,  a tá bude následne vrátená predávajúcemu, je predávajúci oprávnený si uplatniť náhradu za poštovné späť k predavajúcemu, ako aj požadovať storno poplatok vo výške 10€ (vrátane Dph)

Platobné podmienky

Kupujúci môže vykonať platbu za tovar jedným zo spôsobov uvedených na tomto internetovom obchode :

- prevodom na účet    SK64 8330 0000 0021 0148 5026          

- na dobierku - platba pri doručení tovaru

- online platbou platobnou kartou  

- v hotovosti ( v predajni Maxatko)

 

Ak zákazník pri platbe pred prevzatím tovaru neuhradí objednaný tovar do 5 pracovných dní od potvrdenia objednávky, predávajúci má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. 

Týmto zároveň zaniká obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim.

V každej zásielke s objednaným tovarom bude priložená daňový doklad (faktúra). Účtovaný bude objednaný tovar a prepravné náklady.

Ceny tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách. Platia výhradne pre nákup v internetovom obchode www.maxatko.sk . Predávajúci garantuje dodanie tovaru za cenu, ktorá bola uvedená v internetovom obchode v čase objednania tovaru, ktorá bude uvedená aj v potvrdzovacom emaily. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru.

Dodanie objednaného tovaru

Objednaný tovar bude kupujúcemu odoslaný zvoleným spôsobom, najneskôr do 3 pracových dní od prijatia platby na účet predávajúceho.

Predávajúci účtuje prepravné / poštovné za doručenie objednaného tovaru kupujúcemu podľa taríf vybraného dopravcu, alebo Slovenskej pošty. 

Pri osobnom odbere tovaru na predajni Maxatko, predávajúci poplatok neúčtuje.

Vrátenie tovaru

Tovar je možné vrátiť najneskôr do 14 dní od jeho prevzatia - v neporušenom stave, nepoškodený, nenosený v exteriéri, v pôvodnom obale, s pôvodnými vysačkami,  riadne zabalený, poštou na adresu Jana Čipkalová, IRACO s.r.o. , Strojnícka 2675/5, 05201 Spišská Nová Ves alebo osobne na adrese kamennej predajne Maxatko - barefoot obuv pre deti, Štefánikovo námestie 21, 05201 Spišská Nová Ves. Tovar zaslaný na dobierku nebude predávajúcim prebratý. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru zakúpeného na Eshope - ku zachovaniu lehoty stačí, ak kupujúci vykoná prehlásenie predavajúcemu, ktorým informuje o svojom odtúpení od zmluvy - emailom na eshop@maxatko.sk  .

Ak kupujúci zvolí iný než najlacnejší spôsob dopravy/dodania tovaru, ktorý ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru.

Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predavajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá.

K tovaru je potrebné priložiť faktúru, formulár na vrátenie tovaru, kde je potrebné uviesť číslo účtu, na ktorý chce kupujúci peniaze zaslať, prípadne údaje o tovare, za ktorý ho chce kupujúci vymeniť. Ďalej je potrebné uviesť telefonický a e-mailový kontakt na kupujúceho.

V prípade, že vyššie uvedené podmienky nebudú kupujúcim splnené, tovar bude vrátený kupujúcemu späť na jeho náklady.

Peniaze budú kupujúcemu zaslané na účet najneskôr do 14 dní po vrátení tovaru.

Tovar zakúpený v kamennej predajni nie je možné vrátiť. Žiadny právny predpis nepriznáva kupujúcemu ako spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru zakúpeného v tzv. kamennom obchode. Ak predávajúci takúto možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný.


Reklamácia

Reklamáciu je možné si uplatniť osobne v kamennej predajni predávajúceho na adrese Maxatko barefoot obuv pre deti, Štefánikovo námestie 21, 05201 Spišská Nová Ves, alebo písomne. Pre účel reklamácie použite reklamačný formulár. 

Záručná doba na tovar (obuv) je 24 mesiacov, a začína plynúť dňom prevzatia kupujúcim. Záručnou dobou sa rozumie obdobie, počas ktorého by si mal výrobok zachovať svoje úžitkové vlastnosti. Záručnú dobu si nemožno zamieňať so životnosťou výrobku, nakoľko životnosť výrobku je úzko naviazaná na správne ošetrovanie a zaobchádzanie s výrobkom. Životnosť výrobku môže byť výrazne skrátená intenzitou používania.

Po zistení závady kupujúci nebude tovar naďalej užívať, ale odošle bezodkladne tovar vo forme doporučeného balíka na vlastné náklady na adresu: Jana Čipkalová, IRACO s.r.o. , Strojnícka 2675/5, 05201 Spišská Nová Ves.

Z reklamácie musí jasne vyplývať:  kto reklamáciu podáva (kupujúci - meno, priezvisko), predmet reklamácie, prípadne čoho sa zákaznik domáha, komu je reklamácia adresovaná, dátum podania reklamácie, podpis. V reklamácií uveďte ďalšie potrebné údaje - adresa trvalého pobytu, telefonický a e-mailový kontakt. Je potrebné priložiť doklad o kúpe / faktúru a očistený reklamovaný tovar. K reklamovanému tovaru je nutné priložiť záručný list (ak bol samostane priložený k tovaru).

Ak reklamácia neobsahuje všetky náležitosti vyššie uvedené , bude považovaná za neoprávnenú.

Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Zákazník bude o výsledku reklamácie ihneď informovaný e-mailom, alebo telafonicky. V prípade uznanej reklamácie predávajúci zabezpečí odstránenie závady. V prípade, že sa závada nedá odstrániť, vráti finančné prostriedky kupujúcemu. V prípade zamietnutej reklamácie predávajúci zabezpečí vrátenie tovaru spolu s písomným vyjadrením kupujúcemu

Za odstrániteľné vady sa považujú také vady tovaru, ktoré je možné včas a riadne odstrániť, pričom neutrpia úžitkové vlastnosti výrobku.

Za reklamáciu sa nepovažuje bežné opotrebenie tovaru počas trvania záručnej doby a s ním súvisiaca zhoršená kvalita výrobku.

Predávajúci nepreberá zodpovednosť za vady, ktoré vznikli :

- mechanickým, alebo chemickým poškodením spôsobeným kupujúcim, či treťou osobou

- zanedbaním starostlivosti o výrobok a jeho nevhodným ošetrovaním

- nesprávnou manipuláciou s výrobkom

- akoukoľvek opravou výrobku kupujúcim, alebo treťou osobou

- nadmerným zaťažovaním výrobku

- používaním výrobku v prostredí, na ktorú výrobok nieje určený

- ako následok prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený 

- ako následok akéhokoľvek poškodenia kupujúcim, treťou osobou, alebo iného nesprávneho zásahu.

Riešenie spotrebiteľských sporov

Predávajúci týmto v zmysle ust. § 10a ods. 1 písm. k) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov informuje spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).

Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na store@maxatko.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk

Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci (t.j. fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.

Každý kupujúci má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

Kontaktné údaje predávajúceho:

adresa pre doručovanie:  Jana ČipkalováIRACO s.r.o. Strojnícka 2675/5, 05201 Spišská Nová Ves 

adresa elektronickej pošty:   eshop@maxatko.sk

telefón:  0905 838 706

Číslo účtu:  SK64 8330 0000 0021 0148 5026       ( FIO Banka ) 

Zodpovedný vedúci pre internetový predaj:   Jana Čipkalová

V Spišskej Novej Vsi  dňa 20.5.2019